Fina Fina Willy ♥

I en vecka har jag haft feber, och idag är första dagen jag är något piggar och feberfri! 
 
Eftersom det har varit tävlingar i helgen, så har hästarna vilat lördag och söndag. Det gjorde ingenting eftersom Willy har en ganska tuff säsong framför sig. 
 
Imorgon är det Anis träning så idag åkte kandaret på igen. Det har hängt sedan jag red för henne sist då jag tycker det är viktgt att rida honom på vanligt träns bort emelland åt också. 
Han var som en bomb, och när ryttaren(JAG!!) börjar rida honom där så kommer han bli så jäkla fin. 
Istället för att hålla om med benen och driva honom fram till handen " mes" rider jag med mina långa spagehetti skänklar stående rätt ut. Okej. nu överdriver jag men ni fattar? 
 
I slutet blev han lite sur eftersom han verkligen fick ta i med sina långa bakben. För att göra honom glad fick han göra några byten i varje längs med långsidorna. Då blir han nöjd igen. Han är verkligen en häst som vill visa vad han kan, och ibland får man lägga sig på hans nivå och göra honom lite glad. 
 
Avslutade passet med en riktig super passage! Nacken var sänkt och han verkligen behöll takten hela tiden. 
Sån sjukt underbar känsla, när hela hästen är avslappnad och bara dansar under en. 
Min fina fina Willy ♥

Kommentarer
Postat av: Ida

Haha mina ben är precis så. Spagetti och står rätt ut.. haha :p MEN ska du till Högbo eller Storvik och tävla nått här i vår? En i början av april och en i slutet? =)

2013-03-12 @ 11:28:33
URL: http://www.luvans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0