Närmar sig

Nu börjar det närma sig årets första tävling. Det är ju bara en vecka kvar ungefär. Jag ska börja ta fram tävlingskläderna, kolla vad som ska användas osv. Har ju en fleecefodrad kingslandskorta med snöflingor på, den är perfekt att ha under kavajen!

Jag måste börja plugga program, var ju över ett år sedan jag tävlade "på riktigt". Förra året red jag endast två lokala tävlingar, en på en annan häst och den andra på faran.

Willy känns iallafall fin. Igår tränade jag på uppridningar och ja, jag får tänka lite piruett i hörnet om han ska sätta under sig och få en bra inridning.

Den där Herren må va välutbildad men han har lite egna idéer om hur saker ska gå till. Öppnorna blir super fina, om jag får bestämma tempot och hur böjd halsen ska vara! Jag vill inte ha en rak häst med banan hals i världens ökade trav! Det de med samlad trav var tydligen inget för honom!

Åh det finns så många knappar på honom som jag lååångt ifrån har hittat.
Men jag är iallafall övertygad om att jag verkligen hittade rätt häst på första försöket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0