Idag!

Idag fick Willy nya skor. Hovslagaren kom när jag fortfarande jobbade, så mamma fixade. Willy hade skött sig utmärkt! 
 
Mamma och jag skulle skritta ute i snön idag, men när jag ledde Willy till duschen så såg jag att han stapplade. 
Han har antagligen (!) lite ömmande fötter efter skoningen. 
Jag tror ju direkt att han är döende, och har den svåraste fången man kan ha! 
Det kändes precis som att leda Darini för bara några månader sen. Hemska tanke! 
 
Jag kunde inte rå för det, jag blev så orolig och när jag ställde in Willy i boxen så rann tårarna igen..Jag har ju långt ifrån sörjt klart Darini, och bara tanken på att de skulle hända Willy någonting gör mig helt förstörd!
 
Men när jag tänkte efter lite, så borde hovslagaren sett om willy nu drabbads av något så ovanligt som fång!
Willy borde ha reagerat på att bli skodd om han hade ont innan. Så.. han ÄR öm efter skoningen och ingenting annat! 
 
 
Men jag kan inte låta bli att vara orolig endå! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0