Gårdagens Träning

Igår var det som sagt dax för träning igen på Willy. Han gjorde verkligen skäl för sitt namn..Wild Willy! 
 
Det var som att sitta upp på en tickande bomb! Jag tror han tyckte de var roligt med kandar, för han var så het att det nästan rök ur öronen på honom! Eftersom jag inte riktigt känner denna Willy, så hade jag lite svårt att ta till vara på denna energi. Egentligen är det ju så man vill ha dom, men eftersom det var första gången jag fick känna på den Willy så måste jag ju lära mig rida honom så också! 
 
Vi började kolla galoppen, och jag tycker han blir lite hög och spänd med kandaret. Jag vill ha honom lite lägre och rundare! Vi jobbade på ett tag, mest för att han skulle spänna av lite. 
 
Gjorde några serier som blev riktigt bra! Mamma har filmat, dock gillar hon att Zooma, och tydligen i detta ridhus var det väldigt mörkt på vissa ställen.
 
När vi kollade på traven tyckte W att Passage/balanstrav är roligare! Tror inta jag fick någon riktigt bra trav på volten. Men i öppnorna sen blev han finare, fast lite stark. Men överlag fina öppor.
Sen kom vi till travslutorna! K a t a s t r o f! Haha!  Jag vet inte hur jag red, eller om jag red överhuvudtaget? 
Aja.. bättre lycka nästa gång. Jag ska träna vidare, och öva och öva och öva! 
 
 
Wonky verkade nöjd, och idag gick det mycket bättre på kandaret än igår! 
 
Ska försöka redigera lite filmer om det går :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0