Dagens Willy

Idag fick Willy gå ett "mjuka upp dig i från träningsvärk" pass. 
 
Jag red honom låg, böjd och välformad hela passet. Mycket lösgörande, och inga rörelser alls faktiskt. Några byten för att byta varv bara. Han är så roligt, för han visar verkligen när det blir jobbigt och han jobbar rätt. Han pustar och stönar mest hela tiden. Haha, han överdriver lite och låter liiite extra högt, när det egentligen inte är SÅ jobbigt.
 
Den där hästen gör mig varm i hela kroppen. Han är så arbetsvillig och sammarbetar så otroligt mycket. 
 
Idag red jag i mina Cavallo stövlar, vilket är stövlarna from hell! Dom har aldrigt riktigt blivit inridna eftersom jag inte red Darini mer än ett år, och då red jag ju inte varje pass i dom. 
Nu slarvar jag och rider i mina U N D E R B A R A Bocaj stövlar. Mjuka och så fruktansvärt sköna! 
Köpte dom endast för att ha någonting att provrida Willy i, och tänk, jag fick en underbar häst OCH underbara stövlar ;) Dock kostade Willy liiite mer än stövlarna iof haha! 
 
Jag känner att jag står på tå i Cavallo stövlarna, och att mina ben bara hänger där längst sidorna. 
Imorgon ska jag lägga i mina gelésulor som jag har, och se om det blir bättre. Jag vill ju inte tävla i Bocaj stövlarna. 
 
På Tisdag är det träning igen, och sen måste Willy få göra något annat. Det vore kanske bra att rida ut honom imorgon förmiddag när jag är ledig. Får se om min kära mamma kan tänka samma sak. 
 
Har några bilder på Iphonen ifrån ridhuset, tyvärr är Willy svårfångad på bild, så ingen "helkroppsbild" och ingen "helhuvudbild" haha
 
Är nöjd över passet idag, och jag längtar redan efter imorgon ! 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Kul att läsa om dig och dina Hästar. Eftersom jag älskar dressyr och beundrar de som bemästrar det på så hög nivå.

2013-01-14 @ 12:21:30
URL: http://arabianflame.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0