Vilken häst..

WoW vilken häst jag äger! Idag var han så sjukt underbart fin! Rider jag såhär imorgon på tävlingen kan de bara inte gå dåligt! Dock måste jag "ändra" min grundsits helt och hållet. Jag hamnar lätt lite i bakåtvikt, och då när jag tar en förhållning så skjuter jag ju på Willys bakben istället för att bara räta upp mig och sitta till. 
 
Galoppen var samlad och fin, red ökningar och kunde ta tillbaka honom fint. Idag RED jag med benen, och med sitsen. Jag tyckte jag inverkade på ett helt annat sätt än vanligt. Slutorna fungerar inte riktigt än, jag tror inte han förstår riktigt vad exakt jag vill. Detta måste filas lite på. Hinner ju inte fixas till tills imorgon men, vi får försöka så gott vi kan. Hans knä såg så mycket bättre ut och de enda man ser är spår av ett sår. 
 
Imorgon startar jag halv 11, vilket betyder att bilen rullar av stallplanen prick 06.30. Jag har smörjt allt, Willy är knoppad och förhoppningsvis sitter dom kvar imorgon också. Jag testade att göra Flyingeknoppar och dom gick mycket bättre idag. Red ju även på det nya bettet, och det var verkligen skillnad. Han skummade massor i munnen och inget skav. 
 
Nu laddar vi för imorgon. 
 
Önska oss lycka till :) 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna E

Hej, är det Wild Willy som tidigare reds av Carl Hedin? Jag har följt den hästen under ett par år, det är verkligen en underbar häst. Jag glömmer aldrig när jag såg Carl rida honom på Borås Ridhus och fullkomligt lekte igenom alla Grand Prix-rörelser. Grattis till en ljuvlig häst och lycka till!

2013-02-16 @ 22:50:57
Postat av: Nathalie Busk

Du kan inte sy knopparna? Då sitter dom stenhårt! Finns en jättebra guide på google hur man gör :D

2013-02-17 @ 12:50:53
URL: http://dressyrteamet.blogg.se
Postat av: Ida

oj så roligt! :D jag gör också flyingeknoppar. alla sitter på morgonen men någon enstaka sitter lite lösare än de andra. då gör jag bara om den ;D så är klart sen haha..

2013-02-17 @ 19:13:26
URL: http://www.luvans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0