Söndag och sol!

Igår blev jag blixtinkallad på jobb, 10.45 ringde dom, och då låg jag i sängen fortfarande, 11 var jag på jobbet! 
Jobbade till 22, så det blev en väldigt lugn lördag. Jag älskar att jobba extra på gruppboenden eftersom det är rena motsattsen till mitt riktiga jobb på gymnasiet. Det är är mer "mysigt och trevligt". Skolmiljön är ju rätt rörig faktsikt. 
 
Tyvärr fick ju båda mina hästar vila igår då mamma inte orkade rida. Jag hade gärna fortsatt där jag slutade på Willy i fredags kväll. Han var som en Ferarri. Galoppen var HELT underbar! Jag kunde minska och länge hur mycket jag ville. Det kändes som han hade saknat sin matte när jag var borta. Han hade så mycket energi. 
Traven var ganska bra, dock trycker han upp nacken, släpper bettet och går i någon sorts passage/balans trav. Jagt måste bli mer aktiv och hitta på krumelurer med honom, så jag får ner nacken och han kommer till jobb. 
 
Idag tänkte jag att båda hästarna ska få ridas i snön. Det är så fint väder, och de finns nog lite snö att lunka omkring i. 
 
på återseende :) 
 
 
En dålig bild på min förra häst, som också hade namnet Fahrenheit :) Inte illa att ha två Fahrenheit samtidigt ;) 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad hände med den hästen? :)

2013-02-24 @ 16:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0