Onsdag

Och hästarna vilar idag. Inte planerat, men jag hade missat att de var bokat hela kvällen i ridhuset och mina hästar har inte snösulor. Jaja sånt är livet. 
 
Igår var Willy och jag oense om vem som bestämde. Han testar allt han kan för att komma undan lite. 
Jag har ju knappt ridit honom i tre månader, så det är klart han måste testa. 
Men efter ett tag så förstod han nog att, även om jag är liten så är jag lika ettrig som en pissmyra :D 
 
Vi fick till en riktigt bra passagekänsla, och kunde göra väldigt bra övergångar mellan passage-trav-passage osv. Han sänkte nacken i stället för att trycka upp den som han gärna vill. Där slutar dock de som var bra under passet. 
 
Jag är lite för ivrig. Jag vill kunna allt, direkt. Jag vill att de ska fungera, nu! Inte om ett år, utan helst igår. 
Ungrfär så tänker jag. Fel, Fel, Fel! Det kommer ta tid. 
 
Jag har köpt en läromästare, en häst som kan, för att jag ska lära mig. Tro på tusan att jag inte kan allt direkt. 
Jag blir lite lätt trött på mig själv :) 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Haha ja jag är likadan! Har en läromästare men jag vill också kunna allt. Helst igår ;p

2013-02-28 @ 08:46:19
URL: http://luvans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0