Home Sweet Home

Hemma ifrån skåne. Det känns tråkigt, jag skulle ha velat stannat tills söndag iallafall. 
Skåne bjöd på vårväder, och vi bodde precis vid havet. Solen värmde och det var snöfritt. 
Väl hemma i värmländska skogarna är det minusgrader och snö - ogilla! 
 
Hästarna har iallafall haft det bra när jag varit borta. Mamma har ridit Faran och Världens bästa hästskötare har ridit Willy. Mamma red dock ut med Willy i Torsdag, och han hade skött sig galant. Nu kan nog jag också rida ut snart. Jag längtar tills man kan galoppera så fort att tårarna rinner. Men först måste all is bort. 
 
Idag ska jag rida både Willy och Faran i ridhuset. Gissar att Willy har latat till sig lite. Han är en riktig filur när någon annan rider. Han kan t.ex. bryta av till skritt ifrån galopp, bara helt sådär spontant. Om han ens fattar galopp vill säga. Men han är lite svår när man inte känner honom, alltid super snäll men liiite lat. Sara har börjat hitta knapparna, så jag tror inte att det är några problem över huvudtaget. Hon är den enda som får sitta på honom, förutom mamma då. Det känns bra att ha Sara eftersom det händer att både mamma och jag är borta ibland. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0