Ny plan

Första tävlingen blir inte Fagersta ridklubb, utan Åmåls ridklubb.
 
Den 10 Februrari styr vi bilen mot Åmål, för att rida en MsvC klass. Jag hoppas såklart att jag tar ett kval till MsvB, då jag känner att MsvC är rätt tråkigt! Men eftersom reglerna är så, så måste jag ju kvala. 
 
Nackdelen med att ha en så välutbildad häst, är oftast att ju lättare programmet är, ju mindre saker som ingår desto svårare är det. Willy, tänker piruett när jag tänker volt, han tänker byten när jag tänker enkelt byte. 
Kanske ett lyx problem, inte vet jag. Men jag tycker att det är svårare att rida ett program med en massa transportsträckor. 
 
Sen givetvis, måste ju jag lära mig rida Willy på tävling. Jag tror ju inte att vi kommer vinna allt i de lägre klasserna bara för att han kan. Det är ju jag som ska lära mig. Det är ju för min skull vi har köpt in Willy. 
Han kan, men jag måste få rutin och lära mig rida honom i varje steg inne på dressyrbanan. 
Och då kvittar det om det är en MsvB2 eller en St.george. 
 
 
Målet i år är att ha roligt! Lära känna varandra och tävla mot oss själva! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0