Presentation Wild Willy

Wild Willy
2002
Wind Dancer - Janos
 
 

Willy och jag har bara hängt ihop sen slutet av november, ca 6 veckor lite drygt. 
Man kan säga att han var som en räddare i nöden. 
 
Min älskade Darini, fick somna in i slutet av Oktober, och hela min värld rasade.
Jag hade kämpat nästan ett år med Darinis fång, och det var på bättringsväg. 
Allt gick så fort, på två veckor var han redo för igångsättning av veterinär, och sedan avlivad. 
 
Innerst inne visste jag nog för länge sedan att han inte skulle klara sig, men man hoppas ju in i det sista. 
Jag hade redan börjat kolla lite på nya hästar men hittade ingen som jag ena ville åka och provrida. 
 
Jag hade två kriterier, inget sto och ingen fux. Vi hade inte satt någon budget, det viktigaste var rätt häst. 
En riktig läromästare som jag kan utvecklas vidare med! 
 
Willy hade varit ute på annons i ca 2 veckor. Det var ganska många intresserade, och Willys ägare berättade att de var många som ville provrida. I annonsen stod det att han var 100% snäll. Det lockar nog många. 
 
Min kära kompis Therre, tjatade och tjatade. Varför åker jag inte och provrider när den inte har ett endaste resultat under 60%? Det är inte ens långt till Borås. Hon hade alla möjliga argument. 
 
Två veckor efter att Darini fått somna in, styrde vi bilen mot Borås. Jag var väldigt nervös, dels för att jag inte ridit ordentligt på ca ett år, och dels för att provrida en sån fin häst! 
 
Det gick en sekund, Willy tittade på mig i sin box, och jag var kär! 
 
Provridningen gick bra, vi gjorde både piruetter och byten i varje redan första gången. 
Han var så mjuk och fin, och väldigt lydig! 
Okomplicerad i allt, skoning, klippning, lastning ja, allting! 
 
Nu står han hemma i mitt stall, världens bästa läromästare! 
 
Willy gör allt upp till GP. Är startad och placerad upp till PSG. 
 

Kommentarer
Postat av: Zandra

Åh så roligt för dig efter så lång tid utan fungerande ridning!
Han ser väldigt sympatisk ut, ska bli kul och följa er utveckling =D

2013-01-13 @ 08:41:51
URL: http://zidressage.blogg.se
Postat av: Lindha

Tack :) Ja även om jag har en till häst blir det inte riktigt ridning på samma nivå som nu :D

2013-01-13 @ 23:18:13
URL: http://lindhasvensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0